marți, 26 iunie 2012

România

Ok, știați de emisiunea Top Gear și cum au venit ei drăguț prin România acum ceva timp? În sezonul 14, episodul 1 mai exact. Și, lăsând la o parte unele chestiuțe nu prea plăcute, până și acelor britanici care mi se par foarte rasiști, le-a plăcut. Au rămas impresionați de mașinile foarte tari, au făcut ture pe sub Palatul Parlamentului șiiii s-au dus pe Transfăgărășan (despre care Clarkson a spus „Acesta este cel mai bun drum din lume! România iți mulțumim că ai acest drum. Putem să rămanem aici pentru totdeauna?”). Au rămas impresionați și de barajul Vidraru, de fapt a fost o scenă chiar amuzantă atunci. Oricum, știți că datorită vizitei lor pe acolo, Transfăgărășanul a fost pus în primele 13 cele mai grozave drumuri din lume? 
Ok, chestiuța asta e veche, din 2009 mi se pare. Ideea era că țara asta este plină de o grămadă de lucruri grozave! 
Puțin au auzit de Transalpina care este șoseaua cea mai înaltă din România și chiar mi se pare mult mai spectaculoasă decât cea de mai sus. Mi se pare că acest drum a fost.. descoperit prima dată de romani. Și-mi permit să mă laud că duminică am fost pe acolo și merită. Asfaltul este bun. Și este o porțiune micuță în care ți se pare că ești într-un vis, când mașinuța merge pe asfaltul perfect și de o parte și de alta se află brazi, copaci atât de verzi care vor să înghită drumul și mașinuța. Din păcate, o mare parte din priveliște este distrusă de copacii lipsă, tăiați. Și asta rău de tot! Drumul ține de undeva de la lacul Vidra (care da, e și el foarte grozav) și urcă mult și apoi coboară mult. Eu am fost într-un nor! Daaaa, chiar am fost într-un nor și trebuie să recunosc că este un drum teribil de periculos având în vedere că se vedea cu greu la un metru în față.
Și ce aș putea să mai zic? Țara asta are de toate. Asta nu era o noutate, dar nu numai că are mare, munte, câmpie, deltă și altele, are și alte lucruri care merită vizitate. Peisaje naturale (sau semi-naturale) pur și simplu perfecte, și palate. O mulțime. Sibiul a fost Capitală Culturală Europeană în 2007. Bucureștiul are Palatul Parlamentului, a doua cea mai mare clădire din lume -care are totul făcut exclusiv în România, de la candelabrele de cristal (cel mai mare are 5 tone) la covoare și marmură și tot. Și mai sunt. Multe. Peșteri, Delta Dunării, Centrul Vechi din București, etc etc.
În concluzie, România este o țară minunată cu o reputație cam proastă în străinătate. Și asta este cel mai greșit lucru din lume.

2 comentarii:

  1. Foarte frumos articolul. Tocmai aveam de gand azi sa scriu un articol despre Romania , dar pe urma l-am citit pe al tau si mi-a placut mult de tot si apoi ma gandeam : sa mai fac sau nu articolul despre Romania ? Si am zis sa il fac si eu...Asa ca sper ca nu te superi daca am facut si eu un articol despre Romania :)

    Sa ai o seara minunata in continuare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult. Nu-ti face griji, nu ma supar :D Siii, avand in vedere ca acum la mine e zi, o zi placuta in continuare! ^.^

      Ștergere